woensdag 8 maart 2017

Beter



Laat ik eens verstandig zijn. Het is vandaag geen dag om te fietsen. Om de veel te hoge bloedsuiker om laag te krijgen, ga ik wel op de hometrainer. Om de pijn te verbijten, kijk ik niet naar de natuur, maar zet een speelfilm op.

Graag had ik vandaag een bespreking van een boekje af gehad over het miskende verband tussen oorlog, conflict en gender. Het is er niet van gekomen. Het is betaalbaar (voor de meeste feministische literatuur rond oorlog en vrede is dat niet zo), vat samen en zette mij aan het denken.

De foto die ik nu plaats, had ik vorige week al. Een eeuw vrouwenkiesrecht kan gevierd worden op deze vrouwendag. Het is wel zo dat de frase “geweld tegen vrouwen” het afgelopen kwartaal 178 maal in de Nederlandse pers voorkwam.

Overigens las ik onlangs in Decamerone uit +/- 1352 al dat wetten opgesteld over vrouwen zonder inspraak van vrouwen ondeugdelijk zijn (dag zes, 7e verhaal). Het heeft nog lang geduurd.

Vrijdag lijkt beter te worden.


Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een korte tekst met een aantal foto's waar van die hierboven er een is. 


Geen opmerkingen: