donderdag 16 juni 2016

Groters, Casernes – Lège-Cap-Ferret, 16 juni 2016

Door de bossen, langs de meren, over een vlakke weg. Het gaat volgens een schema van thuis. Er loopt een lange afstandsroute door die bossen. Ik neem hem ook al is het wat om. Nauwelijks auto's dat is een voordeel. Naast dat ommetje raak ik ook een paar keer de weg kwijt: 20 km extra.

De regen blijft neerzeiken, maar ik moet niet over het weer zeuren, niet over auto's of afstanden, maar iets groters; iets waar ik straks ook nog wat mee kan. Ja ik ben op de terugweg, al is die nog lang. Het kan gaan over de liefde, het werk, de discipline. Maar denken over stappen tekent de wandelaar, over trappen de fietser.

De gekozen route is te lang. Dat weet ik nu wel zeker. De noordenwind blijft blazen. Vermoedelijk ben ik morgen pas halverwege de dag bij de pont over de Gironde. Dan nog naar Rochefort. Daar wil dan de trein nemen en nog een stukje fietsen. De volgende dag de trein naar het noorden. Het is jammer, maar ik kom twee dagen tekort. Het is eigenlijk een trip voor drie weken.

Geen opmerkingen: