woensdag 1 juni 2016

Groot bedrag ...

Helaas is het bad inmiddels onbetaalbaar duur geworden. Dus is het volgende een bagatel.

Laat er geen misverstand over ontstaan: ik ben een groot fan en gebruiker van het Brediusbad. En ik zie de verbeteringen van de afgelopen jaren. Reclame maakt het bad inmiddels zelf (in 2010, waren zelfs de openingstijden nergens op het web te vinden). De aggenebbisj lockers zijn vervangen. De openingstijden zijn in ere hersteld. Het is sowieso een heerlijk bad.

Maar dat ieder jaar de pin het niet doet is toch wel opvallend. Een seizoenskaart koop je niet voor een appel en een ei, maar voor € 85,00 (of met Stadspas € 72,00).* En daar sta je dan de eerste keer dat je komt; niet zoveel contanten bij je.

Gelukkig mocht ik er de eerste keer gratis in (mijn seizoenskaart van het vorig jaar had ik nog bij me). En de tweede keer had ik dat geld wel bij me. “Ze geven elkaar de schuld. Leverancier en gemeente,” vertelde een medewerker.

Als zo iets ieder jaar gebeurt dan zet je toch in je jaar draaiboek op 21 maart begin je met alvast de pin aansluiten (ik noem maar een datum) als het zwembad op 7 mei opengaat. Dan ga je je toch niet verschuilen achter de leverancier.

Nu ik het toch over sluitwerk heb, is dat op alle deuren OK of mag een kapotte sluiting na een jaar of tien wel eens gerepareerd zijn? Maar dit zijn kleinigheden. Drieëndertig meter heen en drieëndertig meter terug in een gestage schoolslag. Heerlijk.

* Zie voor openingstijden en kosten een eerder blog.

Geen opmerkingen: