woensdag 9 juli 2014

Dromen in scheepshal

De muziek was mooi. De vorm was mooi. Het decor was mooi. De sfeer dito. "Die jongeren waren mooi," zeiden twee mensen uit het publiek.

Narcisme vermengt met wrange herinneringen aan opgedrongen seks; prostitutie ziet de een, misbruik denk ik zelf.

In de steek gelaten mannen overwinnen hun verlegenheid en slaan door naar bezitszucht en leggen een vrouw aan de ketting.

Schotland als eldorado voor het dansen van de flamengo. Hoe kom je er op? Absurdistisch zegt de een, uit het leven gegrepen denk ik zelf.

"Het verlangen naar een ander leven en dan in droom blijven hangen," schreef iemand me. "Dat kan ik me wel weer voorstellen als je misbruikt bent en soms het verlangen naar een ander leven ook. Een vredig leven waar iedereen aardig is en waar geen machtsmisbruik, hebzucht, armoede bestaat."

"Een Utopie. We geloofden stellig dat we een betere wereld konden creƫeren. Mijn vader zei altijd: wij maken het niet meer mee, maar het komt echt. Was fijn om dat te geloven. Wat blijft over als je het niet meer gelooft? Je eigen kleine kringetje."

2 opmerkingen:

Anoniem zei

van de muziek en de bands of de entertainers heb ik geen verstand. Maar die wandkraan. Ik heb zo'n ding tijdens mijn opleiding berekend en getekend. Pure nostalgie voor mij.

martin zei

Orkater is een toneelgezelschap en ik vond die kraan ook prachtig. Mooi dat ze hem in de voorstelling gebruikten.